Pentru că Guvernul a rămas surd la proiectele Slatinei, Vâlcov a demisionat din PDL

Darius Vâlcov şi-a dat, ieri, demisia din Partidul Democrat Liberal Olt. Anunţul a fost făcut public în cadrul unei conferinţe de presă pe care acesta a susţinut-o la sediul Primăriei Slatina. Edilul face acest lucru la un an şi patru luni de când a fost ales, statutar, şef al organizaţiei judeţene a formaţiunii politice. Vâlcov avea să spună la acel moment că dacă organizaţia de la Olt nu va fi ajutată şi respectată de către cei aflaţi la Centru el nu va mai rămâne la conducerea acesteia. Din păcate, lucrul acesta s-a întâmplat, iar acum face, iată, să-l îndepărteze pe Darius Vâlcov de o echipă frumoasă care s-a construit la Slatina.
„În cei doisprezece ani cât am fost membru al Partidului Democrat Liberal am muncit şi am girat cu numele meu acţiunile acestuia în faţa slătinenilor şi a cetăţenilor judeţului Olt. Am sperat că acest lucru va face ca partidul meu, odată ajuns la guvernare, să susţină locuitorii judeţului Olt şi proiectele slătinenilor”, a declarat primarul Slatinei.

Investiţii de notorietate încă nerealizate
Sunt de notorietate investiţii precum centura ocolitoare a oraşului, asfaltările, canalizările şi construirea de grădiniţe şi creşe prin Programul Naţional de Dezvoltare a Infrastructurii, sala polivalentă, apartamentele ANL, terenul unităţii militare, palatul copiilor, cu care, administraţia publică locală ori a fost minţită de către miniştri că se vor realiza, ori aceste lucrări au început, timid, iar acum nu mai au finanţare. „Toate acestea le fac ei, miniştrii, cu oraşul meu, poate odată invizibil de la Bucureşti, dar devenit între timp un reper în primul rând pentru cetăţenii săi. Ruşinea pentru neîndeplinirea acestor proiecte am suportat-o eu pentru că un ministru ignorant nu ştie ce este ruşinea. Pentru ei, minciuna este calea cea mai simplă de exprimare. Ca primar am fost pus în postura să văd cum guvernul partidului meu face bugete naţionale în care nu sunt prinşi banii pentru persoane cu dizabilităţi şi însoţitorii acestora. Mai nou, anul acesta, de la 1 octombrie, chiar banii pentru profesori. În timp ce bugetele localităţilor sunt diminuate de la an la an. S-ar putea motiva că suntem într-o perioadă de criză. Dar, oare, nu aceeaşi criză este şi la Cluj ca şi la Slatina? Aceste inechităţi flagrante îi revoltă pe oameni şi îi îndepărtează de liderii lor. Acelaşi partid minte de trei ani că face descentralizarea şi nu o face. Blochează angajările, punându-ne în imposibilitatea de a mai deschide o creşă pentru simplul motiv că nu ar avea angajaţi”, a adăugat Darius Vâlcov.
Aceste motive, şi nu numai, l-au determinat pe primarul municipiului Slatina să înceteze a mai susţine un partid aflat la guvernare, incapabil să-şi înţeleagă datoria pe care o are faţă de slătineni, olteni şi români în general. Aşadar, ieri, acesta a renunţat şi la calitatea de membru al PDL, cu speranţa ca gestul său să fie o palmă pe obrazul unui partid mincinos, autointitulat partidul primarilor, cărora le-a fluturat în faţă deviza „Un primar, un proiect”, care de fapt a însemnat „Pentru fiecare primar, o minciună”. „Plec dezamăgit din acest partid. Să ştiţi că nu este un moment fericit pentru mine, dimpotrivă. Dar nu pot să nu le urez succes tuturor, de-acum foştii mei colegi, care rămân în PDL”, a mai precizat Vâlcov.

Părăseşte administraţia publică locală
Odată cu demisia pe care şi-a dat-o din partid, potrivit Legii 393 privind statutul aleşilor locali, lui Darius Vâlcov îi încetează de drept şi mandatul de primar al Slatinei, imediat după ce prefectul de Olt Leonid Moisiu va emite un ordin în acest sens. „Aş fi vrut ca experienţa mea în administraţie să rămână în slujba cetăţenilor acestui oraş cel puţin până la sfârşitul acestui mandat. Am demonstrat că ştiu şi pot să fac lucrurile până la capăt. Tocmai de aceea, nu am considerat corect să mă retrag pe uşa din dos, adică să păstrez scaunul de primar demisionând în acelaşi timp din partid, doar pentru a păstra o funcţie şi o demnitate publică”, a mai spus Vâlcov.
Totuşi, edilul Slatinei are încredere că toate proiectele care se află în derulare, atât cele finanţate din bugetul local, cât şi cele europene, vor fi duse cu succes la îndeplinire. Există o echipă performantă care rămâne la primărie, condusă de cei doi viceprimari şi de administratorul public şi care, până la data alegerilor din 10 iunie, va asigura managementul instituţiei. În ceea ce priveşte viitorul său politic, administrativ, Darius Vâlcov nu a luat încă o hotărâre: „Sper, însă, ca după o perioadă de reflecţie, în care voi asculta părerile şi sfaturile, dar şi reacţia slătinenilor mei, să iau o decizie. Un lucru vi-l pot spune cu certitudine: iubesc prea mult acest oraş pentru a renunţa la a mă lupta pentru el”.

Niciun comentariu: