Martor ocular al accidentului lui Ramiro: „Şoferul circula cu mult peste limita legală”

În urmă cu trei săptămâni, fostul politician Ramiro Vasile avea să facă primele declaraţii despre cele întâmplate acum aproape un an şi jumătate în faţa magistraţilor de la Judecătoria Slatina.
Tânărul este acuzat de săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă, după ce, în noaptea de 18 spre 19 octombrie 2010, a omorât, într-un grav accident de circulaţie, un jandarm de 22 ani, din oraşul Balş. Sublocotenentul Cristinel Voicu era angajat în cadrul Detaşamentului Mobil Slatina al Jandarmeriei Olt. La termenul de ieri al procesului în care fostul preşedintele al Organizaţiei de Tineret a Partidului Naţional Liberal Slatin este cercetat avea să fie chemată în faţa instanţei de judecată, pentru a da declaraţii, tânăra care era pasageră în autoturismul Volkswagen Passat condus de acesta. Maria Florentina Istrate le-a povestita magistraţilor ce s-a întâmplat în acea noapte.
„Îmi amintesc vag ceea ce s-a întâmplat. Totul s-a petrecut într-o fracţiune de secundă. Ştiu doar că imediat după accident m-am trezit la spital. Maşina în care mă aflam era condusă de Ramiro Vasile, care circula cu o viteză normală de 80-90 kilometri pe oră. Nu ştiu dacă consumase alcool înainte de a pleca din Slatina. Deşi am discutat cu el când m-am urcat în autoturism, nu mi-am dat seama că a consumat alcool, pentru că mesteca gumă. Nu am văzut ca maşina din faţa noastră, pe care am lovit-o, să fi avut vreo lumină aprinsă în spate. Nu am fost foarte atentă. Ştiu doar că, la un moment dat, inculpatul Ramiro Vasile a încercat să frâneze. Am simţit când am intrat în cealaltă maşină, dar nu am fost prea atentă pentru că luasem telefonul din geantă şi vroiam să îi scriu un mesaj unei cunoştinţe. După eveniment nu ştiu ce s-a întâmplat cu Ramiro, nici despre celelalte persoane aflate în autoturismul din faţa noastră. Doar ceea ce am citit în mass-media”, a spus martora.
Celălalt martor audiat a fost Ştefan Din, şoferul de camion care venea dinspre Pădurea Saru şi se îndrepta spre Găneasa şi despre care s-a spus că circula cu fază lungă înainte de a se produce impactul. Acesta a povestit că nu a fost aşa şi a spus cu lux de amănunte cum s-a întâmplat, cu 200-300 de metri în faţa sa, accidentul de circulaţie în care şi-a pierdut viaţa tânărul jandarm, dar şi cum a luat parte la scoaterea din autoturism, şi nu numai, a celorlalte victime. El a spus şi cum a fost găsită pasagera din maşina fostului penelist, care pur şi simplu a fost proiectată prin parbrizul acesteia.
„Nu pot spune cu aproximaţie ce viteză avea şoferul autoturismului VW Passat, dar cu siguranţă circula cu mult peste limita legală. Una dintre victimele pe care am vrut să o ajutăm a fost chiar conducătorul auto al acestei maşini. Acesta ne-a spus să îl lăsăm în pace, ne-a adresat injurii şi ne-a spus să plecăm. Nu am constatat dacă era băut, cert este că era şocat de ce se întâmplase”, a precizat martorul. Următorul termen stabilit în acest dosar este data de 2 aprilie 2012.

Niciun comentariu: