Drumurile din judet au iesit "sifonate" din iarna

Iarna-i grea, omătu-i mare, judeţul Olt iar gropi are! Aceste versuri ar descrie perfect situaţia actuală de pe străzile de pe la noi.
Îndată ce s-a topit ultima zăpadă, nişte cratere de toată frumuseţea ne fac cu ochiul. După zăpadă şi îngheţ, nu au răsărit ghioceii care ar fi fost pe placul locuitorilor, ci adevărate gropane, gata să distrugă orice maşină. În loc să caute soluţii , cei care au drumurile în întreţinere aşteaptă să se apropie campania electorală, prilej cu care să mai plombeze de ochii lumii câteva gropiţe, nu multe pentru că astfel s-ar dezechilibra balanţa în defavoarea regilor asfaltului şi ar apărea gropi în bugetul domniilor lor. Şi ce poate fi mai periculos decât o groapă ivită peste noapte?
Una acoperita cu apa. Sunt cat vezi cu ochii pe tronsonul de drum cât ţine localitatea Drăgăneşti-Olt şi alte localităţi de prin judeţ, unde primarii ori nu au fost destul de gospodari, ori nu le-a permis bugetul, scuza lor clasică şi deja obosită cu care nu mai păcălesc alegatorii. Aşadar începe coşmarul şoferilor! Unul care se repetă în fiecare an - sutele de gropi care apar în asfalt imediat după topirea zăpezii. Abilităţile şoferilor sunt puse acum la grea încercare, dar şi bugetele lor. În toată această poveste exista şi câştigători: proprietarii service-urilor auto şi firmele de asfaltare. Redactorii Gazetei Oltului au vizitat drumul judeţean 546 Drăgăneşti - Slatina, unde au găsit gropi uriașe.
Maşini cu puntea ruptă, cu roţi sparte, cu oameni care au copiii mici în maşină rămaşi pe drum. „Nu se poate aşa ceva”, a spus unul dintre șoferii de pe DJ 546. Într-adevăr, la câțiva metri de acesta, un alt șofer monta roata de rezervă, după ce își tăiase cauciucul într-o groapă. Gropile şi gheaţa de pe străzi trimit maşinile una după alta la mecanic. Reparaţiile pot ajunge la zeci, sute sau chiar mii de euro. Acestea sunt urmările primăverii, când gropile ies de sub zăpadă mai ceva ca ghioceii. Cauciucurile sunt prima victimă a gropilor. Doar montarea si demontarea unuia costă 30 de lei. Vopsirea unui element de caroserie poate costa câteva sute de lei, iar dacă vreţi să vă polişaţi maşina, costul reparaţiilor poate ajunge la 400 de lei. O altă problemă este bateria care, din cauza frigului, se descarcă mult mai repede, şi pentru aceasta se poate plăti până la 500 de lei.
La reparaţiile costisitoare se adaugă tamponările uşoare, care costă 50 de lei, dar sunt multe şi se rezolvă repede şi rezultă un profit însemnat pentru service-uri. Există şi o veste bună pentru şoferi. Pot da în judecată administraţia străzilor sau administraţia drumului public pentru daunele maşinii, iar şansele de câştig sunt maxime. De multe ori, chiar firmele de asigurări sunt cele care dau în judecată autorităţile ca să recupereze din banii cheltuiţi cu repararea maşinilor. Deloc surprinzător, aceasta este perioada in care companiile de asigurări încep procesele cu primăriile. Societăţile cer bani, după ce, în prealabil, i-au despăgubit pe şoferii care au avut probleme la maşini din cauza gropilor.

Niciun comentariu: