Varianta Oituz abandonata de autoritati

Primăria Slatina nu a inclus în bugetul pe anul 2012 bani pentru consolidarea străzii Varianta Oituz, deşi carosabilul se află într-o stare foarte proastă din cauza alunecărilor de teren şi a traficului greu. Autorităţile spun că iau în calcul chiar să închidă strada pentru circulaţie.
 
Varianta Oituz este strada din Slatina pe care se desfăşoară cea mai mare parte a traficului greu care trece prin municipiu. Din această cauză, artera de circulaţie se află într-o stare foarte proastă prezentând denivelări şi chiar se află în riscul de a se surpa, fiind situată pe o colină. Cu toate acestea, autorităţile locale întârzie să facă vreo lucrare de consolidare în zonă. Mai mult, city-managerul Minel Prina a ţinut să precizeze că municipalitatea nici nu are în plan să deruleze vreo investiţie pe acea stradă, aşteptând intervenţia autorităţilor centrale.

„Ne-am fi dorit să consolidăm versantul de pe strada Varianta Oituz. Se ştie că avem o alunecare de teren în zona respectivă, am făcut nenumărate adrese atât la Drumuri Naţionale cât şi la Ministerul Transporturilor, dar şi la alţi factori pe care i-am considerat decizionali în acest sens, şi din nefericire n-am primit niciun răspuns care să ne favorizeze pe noi”, a declarat Prina.

Administratorul public spune că lucrările de consolidare ale străzii Varianta Oituz ar presupune o cheltuială de 120 de miliarde de lei din bugetul local, bani pe care municipalitatea nu este dispusă să-i dea.

„Dar nici noi nu avem cum să «aruncăm» în acea consolidare 120 de miliarde de lei, cât a ieşit din studiul de fezabilitate. Când am văzut această sumă nu mi-a venit să cred şi nici studiul nu l-am plătit până în momentul de faţă. Nici n-am introdus-o în lista de investiţii pe 2012”, a adăugat Prina.

Aşteaptă centura ocolitoare

Edilii slătineni aşteaptă o intervenţie din partea Ministerului Transporturilor şi, de fapt, speră că autorităţile de la Centru vor aproba construirea unei centuri ocolitoare a Slatinei. Minel Prina spune că o astfel de investiţie ar costa şi mai puţin decât consolidarea străzii Oituz.

„Ar trebui să intervină Ministerul Transporturilor şi să ne introducă centura ocolitoare. E foarte simplu: centura costă 50 de milioane de lei cu pod cu tot, iar pe mine mă costă consolidarea 2.500.000 de euro. Uite cum facem o scutire de bani. Nu se poate să lucrez la o consolidare când poate să-mi facă centura de ocolire”, a declarat el.

Prina a precizat că municipalitatea ia în calcul chiar închiderea străzii, în cazul în care va deveni impracticabilă pentru traficul rutier.

„Riscăm, într-adevăr, să ajungem exemplu naţional, dar nu avem ce face. Pe acolo trec maşinile de tonaj care traversează un drum local. Când se apropie foarte mult de carosabil, vom opri strada”, a conchis el.

Niciun comentariu: