Familia Memish

Bragageria Atletul albanez din Slatina

Familia Memish, tata si fiu, tine in Slatina o cofetarie combinata cu bragagerie. Este un loc grozav, de care tot auzisem dar pe care acum l-am verificat eu insami, si bine am facut. Cei doi Memish sunt albanezi, si asa este cunoscut si localul, "la albanezi", chiar daca numele lui complet, scris cu grija deasupra intrarii, este Bragageria Atletul albanez.

Bragageria este asezata intr-un cartier frumos din Slatina, unde sunt strazi linistite si case in care locuiesc oameni frumosi. Copiii se joaca fara griji in mijlocul strazii si odata ce ai ajuns aici, constati ca este un loc in care nu se grabeste nimeni. Bragageria si cofetaria Atletul albanez este plina ochi. Lumea nu sta mult aici dar traficul este intens.





La Atletul albanez este una dintre putinele afaceri private care au dainuit din comunism


Afacerea are 300 de ani si uite ca tine pana in zilele noastre. Chiar daca au trecut prin diverse momente critice, membrii familiei Memish au tinut cu dintii de afacerea lor si bine au facut. Caci altfel unde m-as fi lins eu pe degete in Oltenia anului 2011?

Atmosfera in cofetarie te face sa crezi ca esti in alt secol dar abunda si de energie buna. Cei doi Memish sunt foarte draguti. Pe pereti sunt atarnate tot felul de afise si poze cu celebritatile care s-au imprietenit cu locul si care nu sunt putine.





Ce gasesti la Atletul albanez?


Gasesti braga, halvita proaspata taiata in triunghiuri, limonada la pahar sau la sticla de 2 litri, inghetata de vanilie, capsuni si lamaie, rahat de trandafiri si de lamaie. Doar asta au de vanzare si lumea se imbulzeste sa cumpere tot. Am gustat cu placere halvita, mai multe bucati, pana cand nu am mai putut respira.

Alta data am baut un pahar cu limonada (1 leu) si m-am uitat cu jind la sticla de 2l luata de prietenii mei pentru acasa (10 lei). Jumatate de kilogram de rahat de trandafiri costa 10 lei si e bun, bun de tot. Cat despre inghetata, e fina si usoara si nu seamana cu nimic din ce ai putea cumpara in mod normal si fara efort impachetat intr-un ambalaj frumos, in orice loc din tara. Daca iei cu doua arome, costa 2 lei si vine la cornet.

Din punctul meu de vedere, mi se pare grozav ca Atletul albanez a reusit sa ma faca sa ma opresc putin in Slatina de acum inainte, de cate ori am ceva drum prin zona. Bragageria se afla pe strada Dinu Lipatti.

Niciun comentariu: