Profesor fotografiat în timp ce doarme la şcoală


ProfesorulTeodor Câmpeanu este acuzat că merge la cursuri în stare de ebrietate şi că adoarme, uneori chiar şi cu capul pe catedră. Şeful Poliţiei din Beclean, comisarul-şef Ioan Bucşa, confirmă faptul că profesorul, aflat în stare de ebrietate, a fost dus acasă de două ori de echipajele de poliţişti.
Elevii de la Grupul Şcolar „Henri Coandă“ din Beclean povestesc că au fost zile în care profesorul de istorie Teodor Câmpeanu a căzut în mijlocul clasei de beat ce era. „Tot timpul vine beat. De vreo trei ori a picat în clasă. L-am ridicat şi l-am dus la catedră“, afirmă Marcela P., de 17 ani, elevă la „Henri Coandă“ în clasa a XI-a.
În alte cazuri, elevii susţin că dascălul adoarme cu capul pe catedră. Elevii i-au scris despre toate acestea directorului şcolii, însă, de teamă, nu s-au semnat. „Ne ameninţă că ne lasă corigenţi. Părinţii ştiu. Le-am povestit, dar ei zic că nu pot schimba un profesor din şcoală“, adaugă Marcela P.
Eleva mai zice că Teodor Câmpeanu are o ţinută care lasă mult de dorit, că e neîngrijit, murdar şi miroase a alcool. „Anul trecut a venit beat la prima oră. Nu vreau să mă gândesc cum arată la ora 14.00, la sfârşitul cursurilor“, adaugă tânăra.
Directorul şcolii, Vlaicu V. Săplăcan, a adunat într-un dosar numeroase scrisori anonime primite de la elevi. „La ora de logică, domnul profesor a intrat pe uşa clasei puţin ameţit. Ne-a predat lecţia, după care s-a culcat cu capul pe catedră, iar câţiva elevi, profitând de asta, au ieşit de la oră”, spune Mircea P., de 16 ani, într-o anonimă trimisă directorului unităţii.
„Mie mi se pare anormal ca un astfel de profesor să predea la clasă“, scrie Maria S., într-o altă anonimă.

Dă note pe bani
Marcela P. mai afirmă că Teodor Câmpeanu nu îi loveşte, însă îi face „măgari“, „proşti“, le poceşte numele şi le dă porecle. „Profesorul ne cere bani. O notă de 10 costă 5 lei, un 9 - 4 lei, un 8 - 3 lei, un 7 - 2 lei, iar o absenţă -1 leu. Colegii au dat. Şi eu am dat“, mărturiseşte eleva, care crede că profesorul îşi cumpără băutură pe banii strânşi.
Ea crede că dacă nu ar veni turmentat la ore, Teodor Câmpeanu ar fi un dascăl bun. „Îmi place istoria, dar nu am cu cine să o învăţ“, adaugă tânăra.
Directorul unităţii, Vlaicu Săplăcan, spune că are dovezi că dascălul predă beat şi că l-a scos de multe ori de la ore, însă nu poate dovedi că le cere bani elevilor.
Directorul Grupului Şcolar spune că profesorul beat a primit calificativul nesatisfăcător la ultima evaluare
Pe dascăl l-a dus poliţia acasă de două ori anul trecut. „Avem protocoale încheiate cu toate şcolile. La fiecare unitate şcolară din Beclean este un echipaj al poliţiei. Unul dintre acestea l-a dus acasă pe profesor“, susţine şeful poliţiei din Beclean, comisarul-şef Ioan Bucşa. În dosarul pe care îl are directorul Săplăcan sunt anexate şi poze făcute de poliţiştii din acel echipaj, fotografii în care profesorul doarme în biroul directorului.

Dascălul nu recunoaşte nimic
Teodor Câmpeanu spune că poveştile legate de faptul că el vine beat la cursuri au început în urmă cu 6 ani, de când s-a titularizat la „Henri Coandă“. El bănuieşte că ar fi născocite de elevii pe care el i-a lăsat corigenţi. „Am dat multe note mici. Nu ştiu de ce se zice că vin în stare de ebrietate la oră. Nu am căzut niciodată în clasă“, susţine dascălul.


Niciun comentariu: